Posts tonen met het label haken. Alle posts tonen
Posts tonen met het label haken. Alle posts tonen

woensdag 28 maart 2018

Happy Easter



 Deze week weer een omslagdoek afgemaakt,
hij lijkt me wel mooi om in de zomer te dragen.
Het katoen is van Yarn and Colors van Yarnbag.


This week I finished another scarf,
I think it will be nice for the summer to wear it.
The yarn I used is cotton from "Yarn and Colors" from Yarnbag.









Wacht nog even met wat nieuws,want volgende
week is de Knit&Knot beurs er weer in Tilburg!
Dus wie weet wat er allemaal te vinden is.......
Wij gaan er in ieder geval naartoe.Hopelijk is er
weer veel inspiratie op te doen.

Just wait until next week to  start something new.
Than there is the knitting event in Tilburg again!
Who knows what we will find  this time......
And I hope we get enough insperation to make
a lot of new things to knit or crochet.







Heb nog een omslagdoek van Papatya Batik die ik eerst nog af moet maken,
daar hebben we met pasen vast wel tijd voor! Gekocht bij Yarnbag.


Still have to finish this scarf of Papatya Batik,so I think we can do that
during easter! Purhased at Yarnbag.



Have a nice easter!



maandag 16 oktober 2017

De schapen zijn er weer....

Deze week zijn de schapen weer voor ons huis om
het gras te "maaien" in het park.Het is zo gezellig
om wakker te worden en ze te horen...


This week the sheep are back to "mow" the grass
here in the parc.It is so nice to wake up in the morning
hearing them......





Afgelopen vrijdag ben ik met mijn zus en nichtje naar Tilburg geweest,
naar de Knit&Knot beurs.Het was weer heel gezellig en veel ideen
opgedaan en natuurlijk wol gekocht ook mijn favorite merk!Nu nog gaan denken wat ik ervan
ga breien.....

Last Friday I went with my sister and niece  to Tilburg,To Knit &Knot,
my favorite knitting event.So again lots of new ideas for the winter,and
we bought enough yarn again .I even found my favorite yarn from Finland.





Verder heb ik nog een kol gebreid in entrelac,net als de vorige.
Ook ben ik begonnen met een omslagdoek in een nieuw haakpatroon,

I also finished another cowl in entrelac knitting,like one I made before.
And I started a new project a crochet scarf ,with
Hjertegarn wool.    
          
 
 



maandag 2 oktober 2017

Hello october!

Nou de herfst is echt begonnen!Hier is de tuin helemaal
winterklaar.En! nog 14 dagen voor de Knit &Knot beurs er
weer is...... in Tilburg,ben wel heel benieuwd of ik nog
mooie kleuren wol kan vinden.
Mijn omslagdoek is klaar,het patroon heb ik op pinterest
gevonden en de katoen is van Yarn&Colors gekocht bij Yarnbag.
Hij is wel lekker warm,nu het weer wat koeler wordt.


Well autumn has started! Our garden is ready for the winter.
And about 14 days the knitting event in Tilburg starts,so
I hope I will find some nice yarn and in beautifull colors.
My scarf I finished this week,the pattern is from Pinterest
and the yarn is from Yarn&Colors purhased at Yarnbag.
It is lovely warm to wear now it starts getting cooler



,

















maandag 14 augustus 2017

herfstkleuren in de zomer....

Deze weken al bezig geweest met herstkleuren,
een hele mooie kleurenombinatie van Kauni.
Het is een gehaakte kol geworden.
Ook ben ik nog wol wezen verven bij mijn nichtje.
Dat was heel spannend om te zien wat het resultaat werd.....
Zelf gaat ze hem verkopen bij haar onlineshop.


These weeks I have been working with some beautifull
autumncolours of  Kauni yarn.
It became a cowl which I did crochet.
Also I have been dyeing some undyed yarn with my niece.
It was so exciting to see the result of the paint.









De geverfde wol/the dyed yarn
De sparking sokkenwol/Sparkling sockyarn




merinowol/merino yarn from Yarnbag






maandag 31 juli 2017

mutsen!

Deze mutsen zijn alvast voor  de winter,en ze zijn niet voor mezelf dit keer..
Eerst nog vakantie,maar bij ons is die ergens in september.
Lekker langst het strand wandelen!
Kijk wel al uit naar de herfstkleuren,dus ben begonnen met een
sjaal van Kauni wol....


These hats are already made for next winter,and not for myself.
But before that we have our vacation somewhere in september.
Having a walk along the beach!
I am already looking forward what the autumncolors will be,so
now I started with a shawl from Kauni yarn.....




het patroon van de beanie is bijna hetzelfde als de muts hieronder. De wol is van Papatya Batik van Yarnbag.
The pattern of the beanie is nearly the same as the hat I knitted. The yarn is named Papatya Batik purhased at Yarnbag.







donderdag 13 juli 2017

thuis..

Dit jaar blijven we thuis,net na de operatie van mijn man.
Dan maar wat fotoos van vorig jaar bekijken,en daarvoor
toen we bij onze vrienden in Zweden waren.Wel heb ik veel tijd
om te breien en haken......




This year no vacation,just after the operation of my husband,
so it is watching pictures of our last time when we visited our
swedish friends.But I do have enough time to knit and crochet......





Vorige week heb ik de kol afgemaakt.Die is alweer weg.
Last week I did finish the cowl,and I gave him to someone else.



Ik had nog andere mooie kleuren katoen Yarn and Colors Charming
van www.yarnbag.nl en heb er een sjaal van gehaakt.
Vond de kleuren wel heel mooi!

I had some other nice cotton Yarn and Colors Charming from an onlineshop
www.yarnbag.nl and did crochet a shawl with these lovely
colours








  



zondag 2 juli 2017

Bijna klaar...

Bijna klaar met een makkelijk breiwerk tussen al het haken door.
Een dikke kol voor de winter met houten knopen.
Dit dikke garen heb ik van mijn nichtje gehad, die ook
bijna klaar is met haar online wolwinkel www.yarnbag.nl .
Het gaat wel heel snel met dit dikke garen, genaamd Urban van Yarn and Colors.


Nearly finished,this easy knitting I needed to do ,
 in between all the crochet.
It is going to be a cowl for the winter with some wooden buttons.
This thick yarn I got from my niece ,who is also nearly finished
with her online yarn shop, www.yarnbag.nl .
Must say it is fast knitting with this yarn, Urban from Yarn and Colors.







maandag 5 juni 2017

pinksteren

De schapen waren weer terug! Dit keer in het park voor ons huis.
Het was wel heel gezellig!


The sheep were back,this time in the parc in front of our house.
It was a nice view that we had.....



Vanochtend zijn ze verplaatst ,naar een ander veldje hiernaast.

This morning the removed the sheep to the other side.



Ik heb niet veel gebreid door het warme weer van de laatste week,
ben daardoor maar een nieuwe omslagdoek gaan haken van katoen.

I haven't been knitting much,because of the warm weather we had last week.
So I started to crochet a new scarf with cotton yarn.







maandag 22 mei 2017

Bloemetjes

Het is weer tijd om de zomerplantjes buiten te zetten,
dus kan ik de tuin weer wat gezelliger maken!
Ook mijn buurvrouw geholpen met de plantjes in de tuin te zetten,
en nu lekker in de tuin zitten om te haken en breien......


It is time to put the summerplants outdoors,so
we can make the garden more colourfull.
Also helped my older neighbour to put her plants
in her garden......
And now it is time to do some crochet or knitting
outdoors,the weather is so nice.







Gisteren heb ik deze Baktus sjaal afgemaakt deze is met vrolijke kleuren,
en volgende winter zal ik hem zeker dragen. Maar dat duurt nog even!
Hij is gehaakt en de wol die ik gebruikt heb is de Kauni.

yesterday I finished another project,this crochet "Baktus" shawl.
Love these colours and I am sure I will be wearing it next winter.
But that takes a while!
The yarn I used is the Kauni.


Kijk wat ik nog gekocht heb ........
Kan niet wachten! Hjertegarn Wool Silk van Yarnbag.

Look what I bought......
Can't wait to make something! Hjertegarn Wool Silk from Yarnbag.