Posts tonen met het label crochet. Alle posts tonen
Posts tonen met het label crochet. Alle posts tonen

woensdag 28 maart 2018

Happy Easter



 Deze week weer een omslagdoek afgemaakt,
hij lijkt me wel mooi om in de zomer te dragen.
Het katoen is van Yarn and Colors van Yarnbag.


This week I finished another scarf,
I think it will be nice for the summer to wear it.
The yarn I used is cotton from "Yarn and Colors" from Yarnbag.









Wacht nog even met wat nieuws,want volgende
week is de Knit&Knot beurs er weer in Tilburg!
Dus wie weet wat er allemaal te vinden is.......
Wij gaan er in ieder geval naartoe.Hopelijk is er
weer veel inspiratie op te doen.

Just wait until next week to  start something new.
Than there is the knitting event in Tilburg again!
Who knows what we will find  this time......
And I hope we get enough insperation to make
a lot of new things to knit or crochet.







Heb nog een omslagdoek van Papatya Batik die ik eerst nog af moet maken,
daar hebben we met pasen vast wel tijd voor! Gekocht bij Yarnbag.


Still have to finish this scarf of Papatya Batik,so I think we can do that
during easter! Purhased at Yarnbag.



Have a nice easter!



zondag 2 juli 2017

Bijna klaar...

Bijna klaar met een makkelijk breiwerk tussen al het haken door.
Een dikke kol voor de winter met houten knopen.
Dit dikke garen heb ik van mijn nichtje gehad, die ook
bijna klaar is met haar online wolwinkel www.yarnbag.nl .
Het gaat wel heel snel met dit dikke garen, genaamd Urban van Yarn and Colors.


Nearly finished,this easy knitting I needed to do ,
 in between all the crochet.
It is going to be a cowl for the winter with some wooden buttons.
This thick yarn I got from my niece ,who is also nearly finished
with her online yarn shop, www.yarnbag.nl .
Must say it is fast knitting with this yarn, Urban from Yarn and Colors.







maandag 5 juni 2017

pinksteren

De schapen waren weer terug! Dit keer in het park voor ons huis.
Het was wel heel gezellig!


The sheep were back,this time in the parc in front of our house.
It was a nice view that we had.....



Vanochtend zijn ze verplaatst ,naar een ander veldje hiernaast.

This morning the removed the sheep to the other side.



Ik heb niet veel gebreid door het warme weer van de laatste week,
ben daardoor maar een nieuwe omslagdoek gaan haken van katoen.

I haven't been knitting much,because of the warm weather we had last week.
So I started to crochet a new scarf with cotton yarn.







zaterdag 17 december 2016

Nog 7 dagen tot de kerst

Nou vanavond wordt het makkelijk ,boerenkoolstamppot...
Alle kerstkaarten en pakjes zijn verzonden en ik zit te haken aan een van
mijn projecten...
Wel wilde ik nog een gehaakte sjaal laten zien van vorig jaar,
heel makelijk te haken van kleine granny's.
De wol is van Lang,maar je kan ook sokkenwol gebruiken of van restjes.


This is wat we eat tonight with potatoes...
All christmascards and packets are sent,now I am doing some crochet
this afternoon.
Just wanted to show an easy shawl which I did  crochet this year
only made of small granny's.
The yarn is from Lang,but you can even use sockyarn or leftovers.









                                          one of my last projects


                                          wat ik nu aan het haken ben

dinsdag 22 november 2016

omslagdoeken/scarfs

Ik heb al eerder wat omslagdoeken gehaakt,waarvan een blauwe/grijze van Unicat katoen.
Het patroon vond ik op een andere blog,en heb het gedownload van Ravelry.com,het is een zijwaarts gehaakte omslagdoek.Vind hem heel keuk,maar van mijn vriendinnen is er erg blij mee...
Nu nog wat haken aan de nieuwe omslagdoek vanavond.

I did crochet some scarfs before,one of them is a blue/grey scarf made from Unicat yarn.
The Pattern I got from another blog,and downloaded it from Ravelry.com.The scarf is crochet sideways.Loved the scarf,but can't keep them all so one of my friends has it.
Well now I am going to do some crochet tonight.








maandag 21 november 2016

Waar moet ik beginnen....



Nou zoveel nieuwe wol,en ideeen.Maar heb besloten toch maar een Southbay sjaal af te maken...
Ben wel heel benieuwd, ik heb een hele andere kleur om verder te gaan.
We zullen zien,in de zomer ben ik eraan begonnen toen we uit Zweden terug kwamen.Had al eerder
een muts ervan gebreid. Dus voor de winter komt het goed uit.
Mijn zus heeft eenzelfde prachtige sjaal van gehaakt


Well so many new yarn and ideas.But decided  to finish a Southbay scarf with a totally different color,which I started to make last summer when we were back from Sweden.Before I already knitted a beanie.
So hope I can wear it this winter.My sister already made a gorgeous scarf of this yarn.









                              Used Schoppel Yarn,"crazy zauberball "

zaterdag 12 november 2016

wat was het koud!



Nou,ik heb vanochtend mijn sjaal om moeten doen....
De eerste matige nachtvorst deze herfst!
Maar sjaals genoeg om te kiezen dit keer een gehaakte, en dan een wandeling maken met Hector.
Deze sjaal is van grannies gemaakt en het patroon heb ik op pinterest gevonden.


Well ,I had to wear a shawl this morning.....we had our first frost this autumn.
Enough shawls to choose from,this time a crochet shawl and than I made a walk with Hector.
This shawl is made of granny's squares and the pattern I found at pinterest.







         deze wol is van Aade Long
         this yarn I used is from Aade Long

donderdag 10 november 2016

Southbay sjaal

Twee jaar geleden heb ik wol van mijn zweedse vriendin gehad toen ze hier op bezoek waren.Maar ik was met wat anders bezig dus heeft mijn zus er een southbay sjaal van gehaakt.
Ikzelf heb er een van Unicat gehaakt welke weer naar mijn andere zweedse vriendin is gegaan.
Die mijn zus heeft gehaakt draag ik zelf in de winter...


Two years ago when my swedish friend and her husband visited us I got some nice yarn.As I was busy with something else my sister made a southbayscarf for me.I made one later from Unicat yarn,which I did give to another swedish friend of my.
The one my sister made I wear when it is winter.....





















donderdag 3 november 2016

Hello World

Wij willen graag onze passie voor breien en haken delen met de rest van de wereld.

We would like to share our passion for knitting and crochet with the rest of the world.

Jet en Lien