Posts tonen met het label blog. Alle posts tonen
Posts tonen met het label blog. Alle posts tonen

maandag 2 oktober 2017

Hello october!

Nou de herfst is echt begonnen!Hier is de tuin helemaal
winterklaar.En! nog 14 dagen voor de Knit &Knot beurs er
weer is...... in Tilburg,ben wel heel benieuwd of ik nog
mooie kleuren wol kan vinden.
Mijn omslagdoek is klaar,het patroon heb ik op pinterest
gevonden en de katoen is van Yarn&Colors gekocht bij Yarnbag.
Hij is wel lekker warm,nu het weer wat koeler wordt.


Well autumn has started! Our garden is ready for the winter.
And about 14 days the knitting event in Tilburg starts,so
I hope I will find some nice yarn and in beautifull colors.
My scarf I finished this week,the pattern is from Pinterest
and the yarn is from Yarn&Colors purhased at Yarnbag.
It is lovely warm to wear now it starts getting cooler



,

















zaterdag 9 september 2017

entrelac breien

Deze week is de kol af die entrelac gebreid is.
Het begin is altijd even moeilijk, maar dan gaat het wel.
We hebben nu vakantie dus heb genoeg tijd.....
Ook nog naar de wolwinkels in Arnemuiden en in
West-Kapelle geweest kon het niet laten wat te kopen,
nog 3 bollen Scheepjes "secret garden" gekocht bij Yarnbag.nl om nog een kol te breien,
nu ik het nog weet.....


This week I finished this cowl in entrelac knitting.
It is always difficult to start,this knitting,but I have enough time.
Now it is our vacation, so I visited some yarnstores,and
ofcourse I had to buy some Scheepjes secret garden yarn at Yarnbag.nl
Bought some pumpkins already to decorate our garden
for the autumn .















maandag 14 augustus 2017

herfstkleuren in de zomer....

Deze weken al bezig geweest met herstkleuren,
een hele mooie kleurenombinatie van Kauni.
Het is een gehaakte kol geworden.
Ook ben ik nog wol wezen verven bij mijn nichtje.
Dat was heel spannend om te zien wat het resultaat werd.....
Zelf gaat ze hem verkopen bij haar onlineshop.


These weeks I have been working with some beautifull
autumncolours of  Kauni yarn.
It became a cowl which I did crochet.
Also I have been dyeing some undyed yarn with my niece.
It was so exciting to see the result of the paint.









De geverfde wol/the dyed yarn
De sparking sokkenwol/Sparkling sockyarn




merinowol/merino yarn from Yarnbag






donderdag 13 juli 2017

thuis..

Dit jaar blijven we thuis,net na de operatie van mijn man.
Dan maar wat fotoos van vorig jaar bekijken,en daarvoor
toen we bij onze vrienden in Zweden waren.Wel heb ik veel tijd
om te breien en haken......




This year no vacation,just after the operation of my husband,
so it is watching pictures of our last time when we visited our
swedish friends.But I do have enough time to knit and crochet......





Vorige week heb ik de kol afgemaakt.Die is alweer weg.
Last week I did finish the cowl,and I gave him to someone else.



Ik had nog andere mooie kleuren katoen Yarn and Colors Charming
van www.yarnbag.nl en heb er een sjaal van gehaakt.
Vond de kleuren wel heel mooi!

I had some other nice cotton Yarn and Colors Charming from an onlineshop
www.yarnbag.nl and did crochet a shawl with these lovely
colours








  



zondag 2 juli 2017

Bijna klaar...

Bijna klaar met een makkelijk breiwerk tussen al het haken door.
Een dikke kol voor de winter met houten knopen.
Dit dikke garen heb ik van mijn nichtje gehad, die ook
bijna klaar is met haar online wolwinkel www.yarnbag.nl .
Het gaat wel heel snel met dit dikke garen, genaamd Urban van Yarn and Colors.


Nearly finished,this easy knitting I needed to do ,
 in between all the crochet.
It is going to be a cowl for the winter with some wooden buttons.
This thick yarn I got from my niece ,who is also nearly finished
with her online yarn shop, www.yarnbag.nl .
Must say it is fast knitting with this yarn, Urban from Yarn and Colors.







maandag 22 mei 2017

Bloemetjes

Het is weer tijd om de zomerplantjes buiten te zetten,
dus kan ik de tuin weer wat gezelliger maken!
Ook mijn buurvrouw geholpen met de plantjes in de tuin te zetten,
en nu lekker in de tuin zitten om te haken en breien......


It is time to put the summerplants outdoors,so
we can make the garden more colourfull.
Also helped my older neighbour to put her plants
in her garden......
And now it is time to do some crochet or knitting
outdoors,the weather is so nice.







Gisteren heb ik deze Baktus sjaal afgemaakt deze is met vrolijke kleuren,
en volgende winter zal ik hem zeker dragen. Maar dat duurt nog even!
Hij is gehaakt en de wol die ik gebruikt heb is de Kauni.

yesterday I finished another project,this crochet "Baktus" shawl.
Love these colours and I am sure I will be wearing it next winter.
But that takes a while!
The yarn I used is the Kauni.


Kijk wat ik nog gekocht heb ........
Kan niet wachten! Hjertegarn Wool Silk van Yarnbag.

Look what I bought......
Can't wait to make something! Hjertegarn Wool Silk from Yarnbag.